موضوع : متن کامل پایان نامه انگلیسی : بررسی علل اضطراب دانش آموزان در کلاس درس زبان انگلیسی و راهکارهای معلمان برای کاهش آن
رشته : علوم اجتماعی – روانشناسی – علوم تربیتی – زبان
سال انتشار : 2021
زبان : انگلیسی
مقطع : دکتری
چکیده (ترجمه ماشینی ) :
این مطالعه علل احتمالی اضطراب زبان در بین سه دانش آموز دبیرستانی را مورد بررسی قرار داد. علاوه بر این ، این مطالعه استراتژی های مورد استفاده معلمان انگلیسی دانش آموزان برای کاهش اضطراب زبان در دانش آموزان را مورد بررسی قرار داد. داده ها با استفاده از مصاحبه های نیمه ساختار یافته جمع آوری و از طریق تحلیل محتوا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تجزیه و تحلیل نشان داد که عوامل اصلی اضطراب زبان چهار عامل مهم بودند: نگرانی از ارتباط ، اضطراب امتحان ، ترس از ارزیابی منفی و محیط کلاس درس. به طور خاص ، این مطالعه نشان داد که همه دانش آموزان هنگامی که از محیط اطراف خود ناراحت بودند و زمانی که برای اجرا احساس فشار می کردند ، احساس اضطراب بیشتری می کردند. ارزیابی منفی سایر دانش آموزان بر سطح اعتماد به نفس آنها تأثیر گذاشت ، که یکی دیگر از عوامل مهم اضطراب بود. همه دانش آموزان اظهار داشتند که رویکرد معلم بر سطح اضطراب آنها تأثیر بسزایی دارد و همه معلمان ادعا کردند که فعالیتهای انگلیسی زبان خود را با نیازهای هر دانش آموز تطبیق می دهند. یک نتیجه گیری کلی این است که اضطراب دانش آموزان بسته به فعالیت انگلیسی زبان و رویکرد معلم آنها ، که توسط معلم پذیرفته شد ، متفاوت است.
