موضوع : متن کامل پایان نامه انگلیسی : بررسی کاهش تأخیر در شبکه توسط الگوریتم Proportional Integral Controller Enhanced (PIE)
رشته : کامپیوتر و برنامه نویسی – نرم افزار و سخت افزار
سال انتشار : 2021
زبان : انگلیسی
مقطع : کارشناسی ارشد
چکیده (ترجمه ماشینی ) :
خدمات جدید اینترنتی به تأخیر کم و پایدار نیاز دارند که تهیه آن با روترهای سنتی و مکانیزم های صف انتظار دشوار است. هدف روترهای فعلی تأمین توان بالا با استفاده از بافرهای بزرگ است که باعث تأخیر قابل توجه شبکه تحت بار می شود. اخیراً ، الگوریتم های مدیریت صف فعال (AQM) برای کنترل چنین مساله ای با کنترل فعالانه صف ها برای حفظ تأخیرهای هدف ، پیشنهاد شده است. با این وجود ، به دلیل محدودیت های ذاتی معماری ، پیاده سازی AQM در تغییر مدارهای مجتمع ویژه برنامه (ASIC) دشوار است. از سوی دیگر ، به اشتراک گذاری منابع یکی دیگر از اهداف مهم است که با هدف افتراق ترافیک و اختصاص منابع بیشتر به انواع مختلف ترافیک انجام می شود. هدف این پایان نامه اجرای الگوریتم AQM Proportional Integral Controller Enhanced (PIE) با یک مفهوم اشتراک منابع مبتنی بر مارک بسته به ازای بسته بسته (PPV) بر روی ASIC سوئیچینگ قابل برنامه ریزی با استفاده از مفهوم برنامه نویسی شبکه جدید P4 است. راه حل ما برای حفظ تأخیر کم و قابل کنترل و استفاده بهینه از پیوند تنگنا ، ضمن مشاهده خواص به اشتراک گذاری پهنای باند طرح مارک گذاری ، طراحی شده است. هدف ما این است که نشان دهیم پیاده سازی بومی PPP PIE با استفاده از توفینو بدون محدودیت شدید عملکرد یا دقت امکان پذیر است. این راه حل محاسبه احتمال افت PIE را بر روی یک تایمر در Data Plane با استفاده از دستگاه حالت ، بازتاب بسته ها ، گردش مجدد بسته ها و حساب های تقریبی پیاده سازی شده توسط جداول جستجو قرار می دهد. علاوه بر این ، برای به روزرسانی جداول جستجو براساس آمار بسته از Control Plane ، یک حلقه کنترل کوچک لازم است. در ارزیابی خود با استفاده از یک بستر آزمایشی مبتنی بر توفینو ، ما تأثیر پارامترهای مختلف را بر روی هر دو تاخیر هواپیما کنترل ، میزان کارایی و تأخیر هواپیمای داده برای سناریوهای ترافیکی ایستا و پویا ارزیابی می کنیم. نتایج ما هنگام تحقق سیاست اپراتور از نظر کنترل تأخیر صف ، توان موثر و سهم پهنای باند عملکرد قابل تحسینی را نشان می دهد.
