موضوع : متن کامل پایان نامه انگلیسی : تجزیه و تحلیل تجربه و رفتار کاربری در سرویس های ویدئو استریم
رشته : کامپیوتر و برنامه نویسی – نرم افزار و سخت افزار – فناوری اطلاعات
سال انتشار : 2021
زبان : انگلیسی
مقطع : کارشناسی ارشد
چکیده (ترجمه ماشینی ) :
تجربه کاربری ارائه شده توسط سرویس پخش ویدئو نقشی اساسی در رضایت مشتری دارد. این تجربه را می توان با کیفیت پایین پخش و مشکلات بافر کاهش داد. این مشکلات می تواند ناشی از تقاضای کاربر باشد که بالاتر از ظرفیت سرویس پخش جریانی ویدئو است. روش های مقیاس گذاری منابع می توانند منابع موجود را برای تأمین نیاز افزایش دهند. با این حال ، اکثر سیستم های مقیاس سازی منابع با عبور از یک آستانه تقاضای خاص ، واکنشی هستند و به صورت خودکار افزایش می یابند. در طی محتوای پخش جریانی مستقیم ، تقاضا می تواند آنقدر زیاد باشد که حتی با کوچک کردن در آخرین لحظه ، سیستم ممکن است بطور لحظه ای کمبود داشته باشد و در نتیجه تجربه بدی از کاربر به وجود آید. راه حل این مشکل مقیاس گذاری فعال است که مبتنی بر رویداد است ، با استفاده از اطلاعات مربوط به محتوا برای بالا و پایین رفتن ، با توجه به دانش از رویدادهای گذشته. در نتیجه ، مقیاس گذاری منابع فعال یک عامل کلیدی در ارائه خدمات قابل اطمینان پخش جریان ویدئو است. کاربران مشاهده عادات به شدت روی تقاضا تأثیر می گذارند. برای ارائه یک مدل دقیق برای ابزار مقیاس بخش فعال ، این عادت ها باید الگوبرداری شوند. این رساله چنین الگویی برای پیش بینی دیدگاه های کاربر ارائه می دهد که می تواند توسط مکانیسم مقیاس گذاری منبع فعال استفاده شود. این مدل با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین در داده ها از تلویزیون مستقیم و سرویس های پخش فوق العاده ایجاد می شود. برای تولید یک مدل با دقت رضایت بخش ، ویژگیهای داده زیادی در رابطه با کاربران ، محتوا و ارائه دهندگان محتوا در نظر گرفته شد. یافته های این پایان نامه نشان می دهد که تقاضای مشاهده کاربر می تواند با دقت بالا ، بدون تکیه بر ویژگی های مربوط به کاربر ، مدلسازی شود اما در عوض با تجزیه و تحلیل گزارش های رویدادهای گذشته و با آگاهی از برنامه ارائه دهنده محتوا ، خواه تلویزیون زنده باشد یا یک تلویزیون سرویس پخش ویدئو.
