موضوع : متن کامل پایان نامه انگلیسی : بررسی تاثیر قالب محتوای اینفلوئنسرها بر تعامل و قصد خرید فالوورها
رشته : فناوری اطلاعات بازاریابی
سال انتشار : 2021
زبان : انگلیسی
مقطع : کارشناسی ارشد
چکیده (ترجمه ماشینی ) :
افزایش اهمیت تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی در فعالیت های بازاریابی در سال های اخیر مشهود بوده است. هدف از پایان نامه درک پردازش شناختی محتوای اینفلوئنسرهای خرد رسانه های اجتماعی و پیامد رفتاری حاصل از تعامل دنبال کنندگان و قصد خرید بود. به طور خاص، هدف آن ارزیابی این است که آیا قالب محتوا بر پردازش شناختی تأثیر داشته است یا خیر و نتایج حاصل از تعامل و قصد خرید را مشخص می کند.
مدل درستنمایی بسط (ELM) که با رسانههای اجتماعی تطبیق داده شد، به منظور درک و ارزیابی هدف و همچنین فرآیند اطلاعات افراد مورد استفاده قرار گرفت و در این مطالعه اتخاذ شد. این تحقیق به ریز اینفلوئنسرها در صنعت مد و زیبایی که محتوا را به اشتراک میگذارند محدود شد، زیرا این صنعت از بازاریابی تأثیرگذار و انتشار پیامهای متقاعدکننده در اینستاگرام استفاده میکند.
این تحقیق با استفاده از روش تجربی تصویربرداری (EVM) در یک آزمایش کمی انجام شد. با انجام این کار، پژوهش را قادر ساخت تا پاسخ شرکت کنندگان به محرک های طبیعی را با نتایج کمی بررسی کند. در جمع آوری داده ها از پرسشنامه همراه با قرار گرفتن در معرض سه محرک استفاده شد. نمونه از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی، عمدتا اینستاگرام و فیس بوک و از طریق ایمیل برای دانشجویان LTU جمع آوری شد. دادههای جمعآوریشده بعداً با استفاده از نرمافزار SPSS در دو سطح تأثیر و آزمون فرضیه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. اندازهگیری تأثیر با استفاده از ANOVA اندازهگیریهای مکرر و سپس تحلیل رگرسیون چند خطی برای آزمایش متغیرهای مستقل قالب محتوا با متغیرهای وابسته تعامل (نظر و لایک) و قصد خرید (گرایش و احتمال) تجزیه و تحلیل شد.
یافتهها با تأیید اهمیت کیفیت استدلال در پیام متقاعدکننده، از نظریه موجود ELM پشتیبانی میکند. نور بالا در اهمیت قالب محتوای متنی، هم در تعامل از طریق نظر دادن و هم در قصد خرید، زمانی که اطلاعات از طریق مسیر مرکزی طولانیتر پردازش میشوند. نتایج به ادبیات فعلی در بازاریابی اینفلوئنسر خرد و رسانه های اجتماعی با گسترش ادبیات در پیام های متقاعدکننده در رابطه با قالب محتوا کمک کرد. این تحقیق مفاهیم عملی را با بینش هایی در مورد پردازش شناختی محتوا و پیامدهای آن در تعامل مصرف کننده و قصد خرید هم برای مدیران و هم برای ارائه دهندگان محتوا، تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی ارائه کرد. این مطالعه اطلاعات نسبی را برای ایجاد محتوا، ارتباطات ارائه کرد و فرصتهایی را برای تحقیقات بیشتر در پیامرسانی متقاعدکننده در بخش تأثیرگذار رسانههای خرد باز کرد.