موضوع : متن کامل پایان نامه انگلیسی : بهینه سازی و باز طراحی موتور احتراق داخلی (درونسوز) برای وسایل نقلیه مدرن
رشته : مکانیک – خودرو
سال انتشار : 2021
زبان : انگلیسی
مقطع : کارشناسی ارشد
چکیده (ترجمه ماشینی ) :
با افزایش تقاضا برای کنترل وسایل نقلیه مدرن ، مدل هایی برای درک بهتر فرایندها و رفتار موتور مورد نیاز است. این پایان نامه با یک MVEM عمومی عمومی با SI و CI و سازگاری VVA و ساختار مدل سازی با استفاده از محیط MATLAB/Simulink همکاری می کند. این مدل شامل فیلتر هوای اجزای موتور ، کمپرسور با دریچه بای پس ، اینترکولر ، دریچه گاز ، منیفولد ورودی ، سیلندر ، منیفولد اگزوز ، EGR ، توربین با ضایعات خروجی و سیستم اگزوز ، پیگیری فشارها ، جریان جرم ، دما و غلظت اکسیژن است. . این پایان نامه مدلها ، پارامتریزاسیون و سیگنالهایی را ارائه می دهد که باید اندازه گیری شوند تا پارامترهای دیگر موتورها با همان روش امکان پذیر شود. یک موتور دیزلی 6 سیلندر 12.7 لیتری اسکانیا و 4 سیلندر 2 لیتری بنزینی ولوو برای اعتبار سنجی مدل استفاده شده است. این مدل با داده های اندازه گیری شده برای فشار ، جریان جرم ، دما و غلظت اکسیژن در چندین نقطه عملیاتی موافقت می کند. این نشان می دهد که مدل می تواند بیشتر موتورها را تنها با تنظیمات کوچک اداره کند. ساختار مدل مبتنی بر جزء امکان تغییر و تنظیم مدلهای مورد استفاده را فراهم می کند ، برای مثال با استفاده از مدل بیضی گسترده برای کارایی کمپرسور یا اجرای یک تابع Vibe دوگانه برای محاسبات احتراق.